Bobbejaanland Forum: Spinning Coaster voor 2011 - Bobbejaanland Forum

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic
  • Bookmark

Spinning Coaster voor 2011 50 jaar Bobbejaanland

#1 Gebruiker is offline   rikke 

• Administrator
  • Groep: Administrators
  • Aangesloten: 14-juni 10
  • LocationBeersel

Posted 27 juli 2010 - 08:07

Zonet heeft Bobbejaanland op hun Facebookpagina aangekondigd dat er voor het 50 jaar bestaan van het park een "spinning coaster" komt. Daarmee zijn alle andere mogelijke pistes niet meer van toepassing en kunnen we gaan dromen van hoe de attractie er zal gaan uitzien.

De spinning coaster wordt gebouwd in de zone van de Mambo, die moet plaatsmaken, en zal worden gebouwd door Maurer Söhne, bekend van o.a. de Winja's in Phantasialand, Crush's Coaster in de Walt Disney Studios en Tarantula in Parque de Atracciones in Madrid. Meer info maakt Bobbejaanland later bekend in een persbericht.

#2 Gebruiker is offline   fun4life 

• Kenner
  • Pip
  • Groep: Members
  • Aangesloten: 27-juli 10

Posted 27 juli 2010 - 08:15

Dat moet de verrassing van het jaar zijn. :lol:
0

#3 Gebruiker is offline   Amedee 

• Administrator
  • Aangesloten: 21-juli 10
  • LocationBeerse

Posted 27 juli 2010 - 08:26

Bobbejaanland Fanclub kan jullie meedelen dat de lay-out van de spinning coaster speciaal voor Bobbejaanland zal worden ontworpen en zal deels komen op de ruimte van de voormalige Bobby Drop en op de plaats van Mambo, die plaats moet ruimen.

De achtbaan wordt ongeveer 620m lang, en ongeveer 21m hoog*. Er wordt geprobeerd zoveel mogelijk bomen te houden, om een leuke omgeving te creëren waarbij er zo min mogelijk gebruik zal worden gemaakt van supports. De achtbaan wordt gebouwd door Maurer Söhne en is het model SC 3000.

*We willen benadrukken dat dit voorlopige richtcijfers zijn die we hebben doorgekregen en dat deze eventueel nog aan veranderingen onderhevig kunnen zijn. Bobbejaanland zal later meer exacte cijfers vrijgeven.

#4 Gebruiker is offline   rikke 

• Administrator
  • LocationBeersel

Posted 27 juli 2010 - 08:47

En ook een filmpje van de SC3000 hoort er bij met wat uitleg van Maurer

#5 Gebruiker is offline   kristel en glen 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Aangesloten: 24-juli 10

Posted 27 juli 2010 - 09:04

Bekijk berichtrikke, op 27 juli 2010 - 08:07 , schreef:

Zonet heeft Bobbejaanland op hun Facebookpagina aangekondigd dat er voor het 50 jaar bestaan van het park een "spinning coaster" komt. Daarmee zijn alle andere mogelijke pistes niet meer van toepassing en kunnen we gaan dromen van hoe de attractie er zal gaan uitzien.

Ik zag het net ook Erik, ben wel blij dat het een achtbaan wordt.
Nu ik kon me niet voorstellen wat een spinning coaster was ik dacht zoiets als de speedy bob. Mmmm dit is nog een standje erbij dus als ik je filmpje bekeek.

Dat wordt kicken voor Glen en mij hopelijk wordt ik er niet ziek in met mijn evenwichtsprobleem en zeer lage bloeddruk.
Zoiets deed ik dus nog nooit. hihihi

Wel jammer dat de mambo moet verdwijnen die doet Glen toch zo graag net als anderen het ook nog een super attractie vinden.

We gaan misschien de opbouw zien met kleine stukjes daar wij toch nog vaak komen en ik vermoed dat ze met deze opbouw wel een poos bezig zijn.
0

#6 Gebruiker is offline   rikke 

• Administrator
  • LocationBeersel

Posted 27 juli 2010 - 09:08

Bekijk berichtkristel en glen, op 27 juli 2010 - 09:04 , schreef:

Wel jammer dat de mambo moet verdwijnen die doet Glen toch zo graag net als anderen het ook nog een super attractie vinden.

Mischien beslissen ze nog wel om ipv Mambo de verwijderen, de Aztek af te breken. De eerste schroef moet nog gelost worden en op een paar maand kan er nog een en ander bekeken worden. In elk geval moet Mambo op zijn huidige locatie plaats ruimen voor de nieuwe attractie.

#7 Gebruiker is offline   sander 

• Member
  • PipPip
  • Aangesloten: 10-juli 10
  • LocationTongeren Belgisch limburg

Posted 27 juli 2010 - 09:10

Haha dan moet de Mambo weer verhuizen :P
En als die niet meer in Bobbejaanland word opgebouwd ben ik zogoed als zeker dat deze naar een ander park van de groep vertrekt.
Allesinds ik ben heel blij met deze achtbaan en volgens veele een goede bouwer.:)
0

#8 Gebruiker is offline   nicooken85 

• Newbie
  • Pip
  • Aangesloten: 05-juli 10

Posted 27 juli 2010 - 09:11

ik vindt het leuk dat er een nieuwe coaster komt in 2011.
en hoop echt dat het een goede baan word en mss een stukje indoor zou messchien nog plezanter zijn.
0

#9 Gebruiker is online   Philiper 

• Member
  • PipPip
  • Aangesloten: 23-juli 10
  • LocationTurnhout

Posted 27 juli 2010 - 10:38

Bekijk berichtrikke, op 27 juli 2010 - 09:08 , schreef:

Mischien beslissen ze nog wel om ipv Mambo de verwijderen, de Aztek af te breken. De eerste schroef moet nog gelost worden en op een paar maand kan er nog een en ander bekeken worden. In elk geval moet Mambo op zijn huidige locatie plaats ruimen voor de nieuwe attractie.

Zullen ze rap moeten beslissen ik heb gehoord dat de mambo in september al verdwijnt.

Wat de baan betreft maurers spinning coasters zijn echt geweldig, denk wel niet dat hij even spectaculair zal zijn zoals de Tarantula in Parque de Atracciones maar hoop toch een beetje dat hij zo goed is als winjas of Dragon´s Fury. Maar goed het blijft een goede aanwinst voor het park het is echt iets voor jong en oud. Hoop wel dat ze hem een mooi thema geven.

Oja heb ook gehoord dat de huisjes van de bobby drop als station gingen dienen. Iemand daar al iets over gehoort?
1

#10 Gebruiker is offline   Gert-Jan 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Aangesloten: 06-juli 10

Posted 28 juli 2010 - 08:03

Leuke toevoeging als je het mij vraagt :)
0

#11 Gebruiker is offline   8baannerd 

• Member
  • PipPip
  • Aangesloten: 25-juli 10
  • LocationAntwerpen

Posted 28 juli 2010 - 09:21

Ik ben blij met de komst van deze achtbaan, al had ik liever een Vekoma gehad :).
0

#12 Gebruiker is offline   kristel en glen 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Posted 28 juli 2010 - 07:59

Bekijk berichtrikke, op 27 juli 2010 - 09:08 , schreef:

Idd er kan nog vanalles veranderen daarrond hé we zullen moeten afwachten en in tussentijd nog maar genieten van de mambo zeker.

Van plaats veranderen zal hij zeker moeten de Mambo dat staat idd vast.

Misschien dat wij al enkele dingen gaan zien dan vermits wij toch vaak komen naar het park. :D en anders hier lezen hé hihi
0

#13 Gebruiker is offline   rikke 

• Administrator
  • LocationBeersel

Posted 28 juli 2010 - 08:37

Dit is de tracklayout van Tarantula in PDA
Ben benieuwd hoe die in Bobbejaanland zal verschillen van deze.

Attached File  sc3000.jpg (63,19K)
Number of downloads: 20

#14 Gebruiker is offline   nicooken85 

• Newbie
  • Pip
  • Aangesloten: 05-juli 10

Posted 28 juli 2010 - 09:52

het zal wel een andere layout krijgen volgens mij want anders zouden niet zeggen dat het om een uniek exemplaar wordt dat speciaal voor bobbejaanland word gemaakt
0

#15 Gebruiker is offline   Gert-Jan 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Aangesloten: 06-juli 10

Posted 29 juli 2010 - 10:00

Als men de tarantula uit PDA zou neer planten in Bobbejaanland dan ziet het er zo uit:
(vermits ze het station in het verlengde van de lift maken)

Geposte afbeelding

Eigenlijk wel veel plaats als je het zo bekijkt.
0

#16 Gebruiker is offline   rikke 

• Administrator
  • LocationBeersel

Posted 29 juli 2010 - 04:21

Bekijk berichtGert-Jan, op 29 juli 2010 - 10:00 , schreef:

Als men de tarantula uit PDA zou neer planten in Bobbejaanland dan ziet het er zo uit:
(vermits ze het station in het verlengde van de lift maken)

Geposte afbeelding

Eigenlijk wel veel plaats als je het zo bekijkt.

Zoiets hadden we hier ook in gedachten maar dan dichter tegen het water.
Je ziet hier ook duidelijk dat Mambo in de weg staat.

#17 Gebruiker is offline   kristel en glen 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Posted 30 juli 2010 - 07:24

Bekijk berichtrikke, op 29 juli 2010 - 04:21 , schreef:

Zoiets hadden we hier ook in gedachten maar dan dichter tegen het water.
Je ziet hier ook duidelijk dat Mambo in de weg staat.

Ja amaai idd groot als je dat zo ziet en ook zie je heel goed op die tekening dat de mambo dan idd in de weg staat.

Grote werken dus nog om dat allemaal af te krijgen tegen het nieuws seizoen, hihi in mijn ogen toch hé als iemand die daar geen ervaring mee heeft met dat plaatsen en/of herplaatsen van atracties.

Ik kan me in België geen plaats bedenken waar een spinning coaster al staat dus wel misschien primeur voor België
0

#18 Gebruiker is online   Philiper 

• Member
  • PipPip
  • Aangesloten: 23-juli 10
  • LocationTurnhout

Posted 30 juli 2010 - 10:56

Bekijk berichtkristel en glen, op 30 juli 2010 - 07:24 , schreef:

Ik kan me in België geen plaats bedenken waar een spinning coaster al staat dus wel misschien primeur voor België

Plopsa co krijgt er in 2011 normaal ook een maar die in bobbejaanland zal waarschijnlijk wel groter zijn.

Ik hoop echt dat het plan rap gepubliceerd word ( of gelekt word). Ben echt benieuwd naar de baan.
0

#19 Gebruiker is offline   sander 

• Member
  • PipPip
  • Aangesloten: 10-juli 10
  • LocationTongeren Belgisch limburg

Posted 30 juli 2010 - 12:07

Bobbejaanland is het eerste park in België dat zegt dat er zeker een Spinning komt.
Dus kunnen we niet gaan zeggen dat Bobbejaanland na aapers zijn :P.
Want zover als ik weet heeft Plopsa nog altijd niets oficieel gezecht.
0

#20 Gebruiker is offline   kristel en glen 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Posted 4 weken geleden

Ik wist idd niet af van de plannen van plopsa land dat die het ook gingen zetten.
Dus BJL is al eerste en plopsa na-apers :D

Ik ben ook zeer benieuwd naar alles maar dat maakt het wel spannend vind ik.
Ik vermoed dat ze niet super snel met detalis boven komen omdat anderen het anders kunnen gebruiken en dan met die thema willen gaan lopen.

Maar ja het gaat volgend jaar al open dus zolang is het ook neit meer hé nog enkele weken/maanden en de bouw begint en dan hihi het uittesten joepi :)
0

• (2 Pagina's)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic
  • Bookmark

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 leden, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers