Spinning Coaster voor 2011 50 jaar Bobbejaanland
Posted 27 juli 2010 - 08:07
De spinning coaster wordt gebouwd in de zone van de Mambo, die moet plaatsmaken, en zal worden gebouwd door Maurer Söhne, bekend van o.a. de Winja's in Phantasialand, Crush's Coaster in de Walt Disney Studios en Tarantula in Parque de Atracciones in Madrid. Meer info maakt Bobbejaanland later bekend in een persbericht.
Posted 27 juli 2010 - 08:26
De achtbaan wordt ongeveer 620m lang, en ongeveer 21m hoog*. Er wordt geprobeerd zoveel mogelijk bomen te houden, om een leuke omgeving te creëren waarbij er zo min mogelijk gebruik zal worden gemaakt van supports. De achtbaan wordt gebouwd door Maurer Söhne en is het model SC 3000.
*We willen benadrukken dat dit voorlopige richtcijfers zijn die we hebben doorgekregen en dat deze eventueel nog aan veranderingen onderhevig kunnen zijn. Bobbejaanland zal later meer exacte cijfers vrijgeven.
Posted 27 juli 2010 - 09:04
rikke, op 27 juli 2010 - 08:07 , schreef:
Ik zag het net ook Erik, ben wel blij dat het een achtbaan wordt.
Nu ik kon me niet voorstellen wat een spinning coaster was ik dacht zoiets als de speedy bob. Mmmm dit is nog een standje erbij dus als ik je filmpje bekeek.
Dat wordt kicken voor Glen en mij hopelijk wordt ik er niet ziek in met mijn evenwichtsprobleem en zeer lage bloeddruk.
Zoiets deed ik dus nog nooit. hihihi
Wel jammer dat de mambo moet verdwijnen die doet Glen toch zo graag net als anderen het ook nog een super attractie vinden.
We gaan misschien de opbouw zien met kleine stukjes daar wij toch nog vaak komen en ik vermoed dat ze met deze opbouw wel een poos bezig zijn.
Posted 27 juli 2010 - 09:08
kristel en glen, op 27 juli 2010 - 09:04 , schreef:
Wel jammer dat de mambo moet verdwijnen die doet Glen toch zo graag net als anderen het ook nog een super attractie vinden.
Mischien beslissen ze nog wel om ipv Mambo de verwijderen, de Aztek af te breken. De eerste schroef moet nog gelost worden en op een paar maand kan er nog een en ander bekeken worden. In elk geval moet Mambo op zijn huidige locatie plaats ruimen voor de nieuwe attractie.
Posted 27 juli 2010 - 10:38
rikke, op 27 juli 2010 - 09:08 , schreef:
Zullen ze rap moeten beslissen ik heb gehoord dat de mambo in september al verdwijnt.
Wat de baan betreft maurers spinning coasters zijn echt geweldig, denk wel niet dat hij even spectaculair zal zijn zoals de Tarantula in Parque de Atracciones maar hoop toch een beetje dat hij zo goed is als winjas of Dragon´s Fury. Maar goed het blijft een goede aanwinst voor het park het is echt iets voor jong en oud. Hoop wel dat ze hem een mooi thema geven.
Oja heb ook gehoord dat de huisjes van de bobby drop als station gingen dienen. Iemand daar al iets over gehoort?
Posted 28 juli 2010 - 07:59
rikke, op 27 juli 2010 - 09:08 , schreef:
Idd er kan nog vanalles veranderen daarrond hé we zullen moeten afwachten en in tussentijd nog maar genieten van de mambo zeker.
Van plaats veranderen zal hij zeker moeten de Mambo dat staat idd vast.
Misschien dat wij al enkele dingen gaan zien dan vermits wij toch vaak komen naar het park.
Posted 28 juli 2010 - 08:37
Ben benieuwd hoe die in Bobbejaanland zal verschillen van deze.
sc3000.jpg (63,19K)
Number of downloads: 20
Posted 29 juli 2010 - 04:21
Gert-Jan, op 29 juli 2010 - 10:00 , schreef:
(vermits ze het station in het verlengde van de lift maken)

Eigenlijk wel veel plaats als je het zo bekijkt.
Zoiets hadden we hier ook in gedachten maar dan dichter tegen het water.
Je ziet hier ook duidelijk dat Mambo in de weg staat.
Posted 30 juli 2010 - 07:24
rikke, op 29 juli 2010 - 04:21 , schreef:
Je ziet hier ook duidelijk dat Mambo in de weg staat.
Ja amaai idd groot als je dat zo ziet en ook zie je heel goed op die tekening dat de mambo dan idd in de weg staat.
Grote werken dus nog om dat allemaal af te krijgen tegen het nieuws seizoen, hihi in mijn ogen toch hé als iemand die daar geen ervaring mee heeft met dat plaatsen en/of herplaatsen van atracties.
Ik kan me in België geen plaats bedenken waar een spinning coaster al staat dus wel misschien primeur voor België
Posted 30 juli 2010 - 10:56
kristel en glen, op 30 juli 2010 - 07:24 , schreef:
Ik kan me in België geen plaats bedenken waar een spinning coaster al staat dus wel misschien primeur voor België
Plopsa co krijgt er in 2011 normaal ook een maar die in bobbejaanland zal waarschijnlijk wel groter zijn.
Ik hoop echt dat het plan rap gepubliceerd word ( of gelekt word). Ben echt benieuwd naar de baan.
Posted 4 weken geleden
Dus BJL is al eerste en plopsa na-apers
Ik ben ook zeer benieuwd naar alles maar dat maakt het wel spannend vind ik.
Ik vermoed dat ze niet super snel met detalis boven komen omdat anderen het anders kunnen gebruiken en dan met die thema willen gaan lopen.
Maar ja het gaat volgend jaar al open dus zolang is het ook neit meer hé nog enkele weken/maanden en de bouw begint en dan hihi het uittesten joepi
Forums
Leden
Calendar
Pages
Leden Kaart
Spaarpunten
Sign In »
Registreer nu!
Help
Bookmark
Del.icio.us
Digg